Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed venenatis mollis lac us a egestas.

Mgr. Veronika Kováčová

19. jún 2020 - Piatok

Vyriešte úlohy: 

51/1 - Nakreslite do rámčekov stromy podľa ročného obdobia, v poradí v akom počujete: zima, leto, jeseň, jar. 

51/2 - Očíslujte  obrázky v poradí, v akom počujete vety: 1 - Prší. 2- fúka vietor. 3- Je teplo. Svieti slnko. 4-Padá sneh. 

Otvorte si zošity, napíšte nadpis: Slniečko, a nakreslite si tam obárzok. 

51/1 - Očíslujte obrázky v poradí v akom počujete slová. 1 - krátke nohavice.....

51/2 - Vyfarbite, čo si oblečiete v lete. 

51/3 - Zakrúžkujte, čo potrebujete, keď prčí. Pomenujte obrázok. 

 

15. jún. 2020 - Pondelok

Vyriešte úlohy: 

Strana 49 - Rok - Označte písmenom obrázky podľa básničky. Aké sú ročné obdobia? 

Strana 50/1 - V akom poradí počujete mená mesiacov, v takom poradí napíšte čísla do rámčekov. (január, marec, máj, december, august, február, apríl, november, jún, september, júl, október) 

50/2 - vyfarbite rámčeky podľa ročných období: modrou zimu, zelenou jar, žltou leto, červenou jeseň. 

Aké ročné obdobie je teraz?  

Aké je počasie v lete? 

Ćo môžme robiť v lete? 

Aký mesiac je teraz? 

Ćo si oblečieme na leto? 

Naučte sa:

  • Zimné mesiace sú: december,január,február
  • Jarné mesiace sú: marec,apríl,máj
  • Letné mesiace sú: jún, júl, august
  • Jesenné mesiace sú: september,október, november.

 

12. jún. 2020 - Piatok

Vyriešte úlohy: 

46/ Po mestách - Porozprávajte sa o tom, o čom je báseň. - Očíslujte obrázky podľa básničky

46 / Auto - Očom je báseň? Porozprávajte sa o tom - Očíslujte obrázky podľa básničky. 

46/ Na dopravného strážnika - Naučte sa básničku. Do zošita máte napísať názov básne a nakresliť semafor.

47/ - Vlak - Porozprávajte sa o tom, o čom je báseň. (Čo je na obrázku? Aké zvieratá sú tam? S čím cestujú) - Očíslujte obrázky podľa básničky. 

Pracovný zošit 

Strana 43 (vy asi 42)

43/1 - Dolep dopravné prostriedky tam, kde sa premávajú. (Keď už nemáš nálepky, tak dokresli tam dopravné prostriedky: auto, helikoptéra, motocykel, autobus, električka, vlak, trolejbus.)

43/2 - Vyfarbi obrázok. 

5. jún. 2020 Piatok - 8. jún 2020 - Pondelok 

Na dneksa budete mať nové učivo: Dopravné prostriedky

- Aké dopravné prostriedky poznáte? 

Teraz si otvorte knihy na strane 47. (druhá polovica strany)

Naučte sa: (nebojte sa budete mať na to týždeň, takže nové učivo bude len 12. júna) 

Dopravné prostriedky

(Čo je to? Kde jazdí bicykel? Aký je bicykel?)

To je bicykel. Ten bicykel. Bicykel jazdí po ceste. Bicykel je malý a červený. 

To je motocykel. Ten motocykel. Motocykel jazdí po ceste.Motocykel je malý a červený.

To je vlak. Ten vlak. Vlak jazdí po koľajniciach. Vlak je dlhý a žltý.

To je autobus. Ten autobus. Autobus jazdí po ceste. Autobus je veľký a farebný.

To je elktrička. Tá električka. Električka jazdí na koľajniciach. Električka je oranzová a dlhá.

To je sanitné auto. To sanitné auto. Sanitné auto jazdí po ceste. Sanitné auto je veľké a bielo-červené.

To je helikoptéra. Tá helikoptéra. Helikoptéra jazdí vo vzduchu. Helikoptéra je veľká, žltá a červená.

To je auto. To auto. Auto jazdí po ceste. Auto je červené a veľké.

To je lietadlo. To lietadlo. Lietadlo jazdí vo vzduchu. Lietadlo je dlhé a modré. 

Vyriešte úlohy: 

47/1  - Označte 1 dopravné prostriedky, ktoré jazdia po ceste. 2, ktoré jadia vo vzduchu, 3 ktoré jazdia po koľajniciach

47/2 - Zakrúžkujte dopravné prostriedky, ktoré vidítevo vašej obci. 

 

25. máj 2020 - Pondelok - 29. máj 2020 - Piatok 

Otvorte si knihu na strane 45. 

Mama ti prečíta básničky (Kuchár, Pekár), a porozprávajte sa o tom, o čom sú básničky. 

Vyriešte úlohy: 

45/1 - Označte číslicou 1obrázky, ktoré patria k básničke Kuchárka. 

45/2 - Označte obrázky číslicou 0, ktoré nepatria k básničke. 

45/3- Zakrúžkujte obrázky, ktoré patria básničke Pekár. 

Na strane 45 naučte sa remeslá: 

ten učíteľ

učiteľka

ten kominár

ten lekár 

kuchárka 

Naučte sa básničku Vandrovníci. - Nakreslite si  do zošita:  "Čím chceš byť"? 

Odpovedaj na otázky! Naučte sa odpovede na otázky.

Čím chces byť? --- Ja chcem byť.........

Čím je tvoja mamička? Čo robí tvoja mamička? .... Moja mamička je .........

Čo robí tvoj otec? ....... Môj otec je.......

 

 

 

18. máj 2020 - Pondelok

Ahojte detičky!

Zahrajme sa na obchodníka a na kupujúceho. 

Naučte sa ten, tá, to, tie na strane  44... ten - syr, ten- joghur, tá - saláma, tie - párky.

A teraz ideme nakupovať do obchodu. Naučte sa dialog medzi predavačkou a kupujúcim. Keď už viete, tak to zahrajte. Poproste o pomoc rodičov. 

Nakupujeme

 

  • Dobrý deň!
  • Ahoj! Čo si praješ?
  • Prosím si chlieb.
  • Nech sa páči! Ešte niečo?
  • Ešte dva rožky.
  • Koľko platím?
  • Dve eurá.
  • Nech sa páči.
  • Ďakujem.
  • Ďakujem aj ja. Do videnia.
  • Ahoj.

 

 

15. máj 2020 - Piatok

Dúfam, že ste mali dosť času, a podarilo sa Vám naučit, aké ovocie poznáme, a aké sú ovocia. 

Na dnešnej hodine ideme trošku ďalej. Otvorte si knikhu na strane 42. 

Kto čo má rád/rada? 

Chlapec  má rád .........(Ja mám rád....)

Dievča má rada .......(Ja mám rada....)

Vyriešte úlohy: 

42/1 - Očíslujte obrázky v takom poradí, v akom pomenujem ovocie.....

42/2 - Vyfarbite ovocie, ktoré máte radi. 

42/3 - Zakrúžkujte ovocie, ktoré máte v záhrade. 

42 - Nakreslite, čo majú radi zvieratká. A potom ich pomenujte. 

 

Otvorte si pracovné zošity na strane 42 (možno 41) 

1. úloha: Spočítaj, koľko je zeleniny a ovocia. Číslo zapíš na začiatok riadku. 

2. úloha - Číslo ktoré počuješ, zapíš do štvorčeka na konci riadku. 

3. úloha - Vyfarbi práve toľko ovicia a zeleniy, koľko ukazuje číslo na konci riadku. 

11. máj 2020 - Pondelok

Milé detičky!

Na dnešnej hodine sa budeme učit o ovocí. Otvorte si knihu na strane 41 (druhá polovica strany). 

Nové učivo bude: Čo je to? Aký, aká, aké je...?

Naučte sa! 

 

(Čo je to? ) To je egreš. Ten egreš.  (Aký je egreš?) Egreš je zelený.

(Čo je to? )To je pomaranč. Ten pomaranč.(Aký je pomaranč?) Pomaranč je oranžový.

(Čo je to? )To je citrón.Ten citrón. (Aký je citrón?) Citrón je žltý.

(Čo je to? )To je banán. Ten banán. (Aký je banán?) Banán je žltý.

(Čo je to? )To je čerešňa. Tá čerešňa. (Aká je čerešňa?) Čerešňa je bordová.

(Čo je to? )To je hruška. Tá hruška. (Aká je hruška?) Hruška je zelená.

(Čo je to? )To je jahoda.Tá jahoda. (Aká je jahoda?) Jahoda je červená.

(Čo je to? )To je slivka. Tá slivka.(Aká je slivka?) Slivka je fialová.

(Čo je to? )To je marhuľa. Tá marhuľa. (Aká je marhuľa?)Marhuľa je oranžová.

(Čo je to? )To je dyňa. Tá dyňa. (Aká je dyňa?) Dyňa je oranžová.

(Čo je to? )To je hrozno. To hrozno. (Aké je hrozno?) Hrozno je zelené.

(Čo je to? )To je jablko. To jablko.(Aké je jablko?)  Jablko je červené.

 

Vyriešte úlohu (prvá polovica strany) - Očíslujte obrázky podľa básničky - Čerešničky, vyfarbite obrázky podľa pokynov: 

1. obraz - jedno dievčatko bude mať hnedé vlasy, červené šaty, a čierne topánky. Druhé dievčatko bude mať žlté vlasy, ružové tričko, fialovú sukňu a hnedé topánky. 

2. obraz - jedno dievčatko bude mať: oranžové vlasy, bordové čerešňe, a modré tričko. Druhé dievčatko bude mať čierne vlasy, bordové čerešňe, a zelené tričko.

3. obraz - nechám na teba, vyfarbi tak ako sa ti páči. 

 

Novú úlohu budete mať až v piatok. Takže nemusíte to urobiť za jeden deň.

 

30. apríl 2020 - Štvrtok

Preopakujme si, čo vieme o jari. Otvorte si knihu na strane 40. 

Čo je na obrázku? 

Kto je na obrázku? 

Koľko zajacov je na obrázku? 

Koľko motýlov je na obrázku? 

Čo robia dievčatá na lúke? 

Aký je strom? 

Kto je na strome?

Čo kvitne na lúke? 

Aké farby majú kvety? 

Aké je počasie? Aké slnko svietí? 

 

Naučte sa slovenskú ľudovú hru, ktorá má názov: Kukulienka: 

Kukulienka, kde si bola,

keď tá veľká zima bola? 

Hajaja, kukuku, 

sedela som na buku, 

Hajaja, kukuku, 

sedela som na buku. 

Sedela som na tom dube, 

kde Janíčko drevo rúbe. 

Hajaja, kukuku, 

sedela som na buku. 

Hajaja, kukuku, 

sedela som na buku. 

 

Počúvajte a pozerajte video: 

29. apríl 2020 - Streda

Otvorte si knihu na strane 39. 

Mama prečíta básničku - Dáždnik - porozprávajte sa o tom, o čom je báseň. A odpovedajte na otázku: Aké počasie je dnes? 

Vyfarbite rámček vedľa obrázka, ktorý patrí básničke. Rámček bude žltý. 

Otvorte si zošity, napíšte nadpis: Dáždnik, a nakreslite si tam obárzok. 

28. apríl 2020 - Utorok

Otvorte si knihu na strane 38. 

Mama prečíta básničku - V záhrade - porozprávajte sa o tom, o čom je báseň. 

Očíslujte obrázk podľa básničky - 1 - rýľ, 2 - motyka, 3 - hrable. Naučte sa: To je rýľ. To je motyka. To sú hrable.

Otvorte si zošity napíšte nadpis: V záhrade, a nakreslite rýľ, motyku a hrable. 

Strana 38 - V akom poradí počujete vety, v takom poradí napíšte čísla do rámčekov. 

1 - Ona polieva kvety. 

2 - On sadí plánty. 

3 - On zbiera čerešne. 

4  - Ona a on sadia strom. 

 

Naučte sa odpovede na otázky podľa obrázkov: 

Čo robí Erika?

Erika polieva kvety.

Čo robí mama?

Mama sadí planty.

Čo robí Zoltán a Erika?

Zoltán a Erika sadia strom.

Čo robí otec?

Otec zbiera čerešne.

 

27. apríl 2020- Pondelok

Otvorte si zošity slovenského jazyka, pripravte si farebné ceruzky a ideme kresliť podľa pokynov.

Nakresli zeleninu a uhádni ten, tá, to. 

1. Paprika je žltá. 

2. Karfiol je biely a zelený. 

3. Paradajka je červená. 

4. Kapusta je zelená. 

5. Uhorka je zelená. 

6. Mrkva je oranžová. 

7. Hrášok je zelený. 

8. Špenát je zelený. 

9. Petržlen je biely a zelený. 

10. Kareláb je zelený. 

 

Otvorte si učebnicu na strane 39. / čo rastie v záhrade. Pracujte podľa pokynov: Očíslujte obrázky podľa básničky. 

 

 

23. apríl 2020 - Švtrok

Otvorte si knihu na strane 37. 

Preopakujte si to, čo sme  sa včera naučili. 

Urobte si úlohu na strane 37/1,2

37/1 - Napíšte čísla do rámčekov v akom poradí počujete slová

1 - mrkva

2  - karfiol 

3 - kareláb 

4  - špenát 

5 - hrášok 

6 - petržlen 

7 - jahoda. 

37/2 Zakrúžkujte, čo nie je zelenina. 

22. apríl 2020 - Streda

Na dnešnej hodine sa budeme venovať zelenine. Naučíme sa základné druhy zeleniny. Otvorte si knihu na stane 37 (tridsaťsedem - tri sedem). 

Nové učivo bude: čo je to? Aký, aká, aké je...?

Naučte sa! 

To je šalát. Ten šalát. Šalát je zelený.

To je kareláb. Ten kareláb. Kareláb je zelený.

To je karfiol. Ten karfiol. Karfiol je biely.

To je petržlen. Ten petržlen. Petržlen je biely.

To je kel. Ten kel. Kel je zelený.

To je hrášok. Ten hrášok. Hrášok je zelený.

To je špenát. Ten špenát. Špenát je zelený.

To je paradajka. Tá paradajka. Paradajka je červená.

To je paprika. Tá paprika. Paprika je žltá.

To je uhorka. Tá uhorka. Uhorka je zelená.

To je mrkva. Tá mrkva. Mrkva je oranžová.

                                                         To je kapusta. Tá kapusta. Kapusta je zelená.

 

21. apríl 2020 - Utorok

Otvorte si učebnicu na strane 36 (tridsaťšesť - tri šesť)

Naučte sa!

To je kvet. Ten kvet. Kvet je fialový. 

To je kytica. Tá kytica. Kytica je farebná. 

To je kniha. Tá kniha. Kniha je žltá. 

 

Odpovedajte na otázky: 

Čo dáš mamičke? 

Mamičke dám: čokoládu, kvet, kyticu, knihu. 

 

36/ Kytička - mamička prečíta básničku 

Otvorte si zošit slovenského jazyka, napíšte nadpis, vynechajte miesto pre básničku, nakreslite obrázok. 

Naučte sa len druhú časť básne: (Toto je kytička z malého hájička pre teba, mamička, kus môjho srdiečka.)

20. apríl 2020 - Pondelok

Otvorte si učebnicu na strane 35 (tridsaťpäť - tri päť). 

Učivo: Mamička

1. úloha - očíslujte obrázky podľa básničky (mamičke) - mamička prečíta básničku 

2. úloha - Vyfarbite obrázok, ktorý sa vám najviac páči. 

Odpovedajte na otázky - naučte sa odpovede - pomáhajú obrázky. 

1. Čo robí mamička

- Pofúka prštek.

- Zbadá pavúka.

- Uviaže mašličku. 

- Namaže chlebík. 

- Vysuší slzičku. 

 

16. apríl 2020 - Štvrtok

Učebnica: 34 / Pri užívaní lieku  - mamička prečíta básničku - porozprávajte sa o tom, o čom je báseň. 

učebnica: 35/ Maličká som - mamička prečíta básničku - porozprávajte sa o tom, o čom je báseň. 

Odpovedajte na otázky: - naučte sa odpovede na otázky. 

Aká som? ------ Maličká som. 

Čo robím? ------ Húsky pasiem. 

Čo pasiem? ------ Ja pasiem húsky. 

Čo by som robila? ----- Tancovala by som. 

Kde pasiem húsky? ----- Húsky pasiem na lúke. 

 

Otvorte si zošity slovenksého jazyka, nakreslite si tam, ako pasiete húsky. Vynechajte tam miesto pre básničku. 

 

15. apríl 2020 - Streda

Otvorte si pracovné zošity na strane 40. 

1. Pozorne počúvajte vety. Dopíš číslo k obrázku, o ktorom je veta, ktorú si počul/a.

     1. Kde bolo, tam bolol, bola raz jedna sliepka. Sliepka sedela na slame. 

     2. Po dlhom čase sa pod ňou objavilo vajíčko. 

     3. Sliepka opustila vajíčko. Vajíčko ostalo samé na slame. 

    4. Po krátkom čase začalo vajíčko praskať a objavilo sa tam kuriatko. 

     5. Kuriatko vystrčilo hlavičku z vajíčka. 

     6. Kuriatko vyskočilo z vajíčka a radostne behalo. 

2. Vyfarbi obrázok, o ktorom si počul/a prvú vetu. 

8. apríl 2020 - Streda

Preopakujte si všetko, čo ste sa naučili o chorobách. 

 

7. apríl 2020 - Utorok

Milé deti!

Na dnešnej hodine sa budeme zaoberat s chorobami. Keď idete k pani doktorke, ona sa  spýta, že čo ťa bolí alebo čo ti je.?

Dnes sa naučíte odpoveď na túto otázku: 

- Čo ti je? - Som chorá. Mám nádchu. Mám horúčku. 

 

Učebnica 

strana 34. / Nádcha v škole - mama ti prečíta básničku. Porozprávajte sa o tom, o čom je báseň.  Skús odpovedať na otázky ústne: 

- Sčím sme sa privítali? ........ S nádchou. 

- Ktorú triedu si vybrala? .......Prvú triedu. 

- Čo sa tam učí? ....... Abecedu.

 

34/ úloha - V akom poradí počujete vety, v takom poradí napíšte čísla do rámčekov. 

1. Som chorá. 

2. Mám nádchu. 

3. Mám horúčku. 

Naučte sa tieto vety: Som chorá.  Mám nádchu.  Mám horúčku. 

 

6. apríl 2020 - Pondelok

Opakovanie: 

Odpovedajte na otázky: 

-  Ako sa voláš? 

- Aké je tvoje meno? 

- Koľko máš rokov? 

- Kde býváš? 

- Ty si kto? (chlapec? dievčatko?)

 

Otvorte si knihu, tam kde ste mali úlohu v piatok. (33. strana)

1. úloha: V akom poradí počujete vety, v takom poradí napíšte čísla do rámčekov. 

2. úloha: - Vyberte si jeden obrázok, vyfarbite a povedzte kto je na obrázku. Je zdravá/ý? 

 

Naučte sa vety podľa obrázkov: 

Ona je zdravá, veľa cvičí. 

On je chorý, má horúčku.

On je chorý, má zlomenú nohu. 

On je chorý, má hnačku. 

On je zdravý, bicykluje sa. 

Ona je zdravá, je (papá)  veľa ovocia. 

 

Odpovedaj na otázku:

Ty si zdravá/ý? Prečo?

Ty si chorá/ý? Prečo? 

 

 

3. apríl 2020 - Piatok

Opakovanie: 

Odpovedajte na otázky: 

-  Ako sa voláš? 

- Aké je tvoje meno? 

- Koľko máš rokov? 

- Kde býváš? 

- Ty si kto? (chlapec? dievčatko?)

- Si prvák alebo prváčka? 

 

Učebnica: 

33. strana/1. úloha - Zakrúžkujte červenou farbou obrázok, ktorý patrí k básničke Keď si chorý. (mamička to prečíta) - O čom je báseň? Porozprávajte sa o tom.

33. strana/ 2. úloha - Zakrúžkujte modrou farbou obrázok, ktorý patrí k básničke zacvičím si. (mamička to prečíta) - O čom je báseň? Porozprávajte sa o tom.

Do zošita: 

Nadpis: Zacvičím si  - napísať nadpis do zošita slovenského jazyka a nakresliť obrázok. Naučiť sa básničku aj ukazovať.  

 

2. apríl 2020 - Štvrtok

Otvore si zošity slovenského jazyka. Pripravte si peračník a farebné ceruzky. Na dnešnej hodine budete kreslit o jari. Pamätáte si ešte čo sme sa naučili o jari? 

Napíšte do zošita nadpis Jar. Nakreslite nasledujúce vety: 

1. Žlté slnko svieti. 

2. Strom je zelený. 

3. Tráva je zelená. 

4. Kvitnú kvety: biela snežienka, červený tulipán, žltý narcis a fialová fialôčka.

5. Deti sú na lúke, hrajú sa.

6. Vtáčiky (čierne lastovičky)  poletujú.

7. Na kríkoch sú ružové puky.

 

1. apríl 2020 - Streda

Učebnica 

27 strana/ Už sa blíži - napísať nadpis do zošita slovenského jazyka a nakresliť vajíčka. Naučiť sa básničku. 

27 strana/  Vyfarbite kraslice ľubovoľnou farbou. Pomenujte farby, ktoré ste použili. 

Pracovný zošit/ 37/1, 2, 3 

31. marec 2020 - Utorok

Vyhľadajte pracovné listy: Zvieratká a ich mláďatá

1. Prečítajte 1. úlohu deťom:

        Farbičkami zakrúžku domáce zvieratá: 

                     - modrou farbou - dvojnohé - zvieratá, ktoré majú dve nohy.

                     - zelenou farbou - štvornohé - zvieratá, ktoré majú štyri nohy. 

Vyhľadajte pracovné listy: Domáce zvieratá a ich mláďatá

1. Prečítajte 1. úlohu deťom -    Spoj čiarou domáce zvierat s jeho mláďatkom.

2. úloha - Vyfarbi zvieratá podľa pokynov: 

     - Krava je hnedá. 

     - Žriebätko je hnedé. 

     - Sliepka je hnedá a žltá. 

    - Prasiatko je ružové. 

     - Šteniatko je čierne. 

     - Mačička je oranžová a hnedá. 

     - Kuriatko je žlté. 

 

27. marec 2020 - Piatok

Preopakujte si všetko, čo ste sa naučili o zvieratkách.

 

26. marec 2020 - Štvrtok

Odpovedajte na otázky:

- Koho má koza? Aká je koza? Aké je kozliatko?  (Koza má kozliatka. Koza je biela a veľká. Kozliatko je biele a malé.)

- Koho má mačička? Aká je mačička? Aké je mačiatko? 

- Koho má pes? Aký je pes? Aké je šteniatko? 

- Koho má sliepka? Aká je sliepka? Aké je kuriatko? 

- Koho má kôň? Aký je kôň? Aké je žriebätko? 

- Koho má hus? Aká je hus? Aké je húsatko? 

- Koho má krava? Aká je krava? Aké je teliatko? 

- Koho má kačica? Aká je kačica? Aké je káčatko? 

 

 

25. marec 2020 - Streda

Odpovedajte na otázky: Opakovanie! 

- Koho má koza? Aká je koza? Aké je kozliatko?  (Koza má kozliatka. Koza je biela a veľká. Kozliatko je biele a malé.)

- Koho má mačička? Aká je mačička? Aké je mačiatko? 

- Koho má pes? Aký je pes? Aké je šteniatko? 

- Koho má sliepka? Aká je sliepka? Aké je kuriatko? 

 

Učebnica 

32/ Očíslujte obrázky podľa básničky Prasiatko. - O čom je báseň? Porozprávajte sa o tom.

32/ Vyfarbite rámčeky podľa pokynov. Čo robí prasa? Kúpe sa. Oblieka sa. Utiera sa. 

Naučte sa. 

To je kôň. Ten kôň.                               To je žriebätko. To žriebätko.                    Kôň má žriebätka. 

To je krava. Tá krava.                           To je teliatko. To teliatko.                                        Krava má teliatka. 

To je kačica. Tá kačica.                         To je káčatko. To káčatko.                        Kačica má káčatka. 

To je hus. Tá hus.                To je húsatko. To húsatko.                        Hus má húsatka. 

 

24. marec. 2020 - Utorok

Opakovanie: 

Odpovedajte na otázky: 

-  Ako sa voláš? 

- Aké je tvoje meno? 

- Koľko máš rokov? 

- Kde býváš? 

- Ty si kto? (chlapec? dievčatko?)

- Si prvák alebo prváčka? 

 

Strana 32/ Zajko - O čom je báseň? Porozprávajte sa o tom.

Odpovedaje na otázky

Koho vidíme na obrázku?

Kto je to?

Aký je zajac?

Čo má na sebe ( Ako je oblečený?)

 

32/1. úloha - Očíslujte obrázky poďla básničky. 

32/2 úloha - Dajte do rámčeka obrázok, ktorý nepatrí k básničke Zajko. 

 

Deti pri recitácii druhej polovice riekanky znožmo poskakujú. 

 

https://moj.kozmix.sk/obsah/svp/slovensky-jazyk-a-literatura/1-rocnik/citanie-pripravne-obdobie

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pmqsoftware.game.childrencardssk&hl=sk 

 

19. marec 2020 - Štvrtok

Opakovanie: 

Odpovedajte na otázky: 

-  Ako sa voláš? 

- Aké je tvoje meno? 

- Koľko máš rokov? 

- Kde býváš? 

- Ty si kto? (chlapec? dievčatko?)

- Si prvák alebo prváčka? 

 

Učebnica: 31 strana / Ťuki, ťuki, ťukalo - O čom je báseň, porozprávajte sa o tom. - https://www.youtube.com/watch?v=com3TwUkfXI&feature=youtu.be

31 strana/ Kuriatko - O čom je báseň, porozprávajte sa o tom. 

31/1. úloha: V akorm poradí počujete vety, nakreslite toľko bodiek do rámčekov pri nohách zvierat: 1 - Ja som sviňa......atď.

31/2 úloha. Napíšte do bublinky 0 ktým zvieratkám, ktoré odpovedajú nie na otázku kuriatka, a 1 ktým zvieratkám, ktoré odpovedajú áno na otázku kuriatka 

 

Ty si moja mamička? 

Áno. Ja som tvoja mamička!

Nie. Ja nie som tvoja mamička. 

Nie. Ja nie som tvoja mamička. 

Nie. Ja nie som tvoja mamička. 

Nie. Ja nie som tvoja mamička. 

Naučiť sa odpovede na otázky (Ty si moja mamička?) 

Jutalomfeladat:

https://www.youtube.com/watch?v=956-wbIh2ts&feature=youtu.be

18. marec. 2020 - Streda

Opakovanie: 

Odpovedajte na otázky: 

-  Ako sa voláš? 

- Aké je tvoje meno? 

- Koľko máš rokov? 

- Kde býváš? 

- Ty si kto? (chlapec? dievčatko?)

- Si prvák alebo prváčka? 

 

Odpovedajte na otázky: 

- Koho má koza? Aká je koza? Aké je kozliatko?  (Koza má kozliatka. Koza je biela a veľká. Kozliatko je biele a malé.)

- Koho má mačička? Aká je mačička? Aké je mačiatko? 

- Koho má pes? Aký je pes? Aké je šteniatko? 

- Koho má sliepka? Aká je sliepka? Aké je kuriatko? 

 

 

 

 

17. marec 2020 - Utorok 

Opakovanie: 

Odpovedajte na otázky: 

-  Ako sa voláš? 

- Aké je tvoje meno? 

- Koľko máš rokov? 

- Kde býváš? 

- Ty si kto? (chlapec? dievčatko?)

- Si prvák alebo prváčka? 

 

Nové učivo: 

strana 30/ Jarný zázrak - vyfarbite zvieratko z básničky. O čom je báseň, porozprávajte sa o tom. 

 

 

16. marec 2020 - Pondelok 

 

Domáce zvieratá a ich mláďatá  - Naučiť sa 

To je koza.koza.                                                     To je kozliatko.    To kozliatko .                         Koza má kozliatka. 

 

To je pes. Ten pes.                                   To je šteniatko. To šteniatko.                                                  Pes má šteniatka. 

 

To je mačka. mačka.                          To je mačiatko.  To mačiatko.                                                 Mačička má mačiatka. 

 

To je sliepka. sliepka.                          To je kuriatko. To kuriatko.                                                  Sliepka má kuriatka. 

 

Učebnica: strana 30/ Očíslujte obrázky, v akom poradí počujete mláďatá v básničke Mláďatá. 

 

 

Novinky

Kontakt

  • Základná škola Viktora Szombathyho s VJM - Szombathy Viktor Alapiskola Námestie Slobody 141 Jesenské - Feled
    Nám. Slobody 141
    98002, Jesenské
  • +421 x 047/5698425

Fotogaléria